خواص و ترکیبات روغن محافظت از موی زی زی

خواص و ترکیبات روغن محافظت از موی زی زی
روغن تقویت مو
این روغن ترکیبی از چندین روغن میباشدکه هر کدام از این روغن ها خواص فوق العاده ای برای حفظ شادابی و سلامت مو ها ره به همراه دارد
این روغن شامل روغن بنفشه،روغن سیاهدانه،روغن فندق،روغن بادام تلخ و روغن زیتون به اندازه ی مساوی میباشد که در ادامه به توضیح خواص هر کدام از این روغن ها میپردازیم
قبل از خواندن مطالب زیر به این نکته توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه ی هر محصولی جدا از فواید آن میتواند مضر هم باشند پس قبل از استفاده از نحوه ی استفاده آنها مطلع باشید
نحوه ی مصرف : هفته ای سه مرتبه بر روی مو های خود مالش دهید و فردای آن مو های خود را بشورید
روغن بادام تلخ:
خواص روغن بادام تلخ

جالب است بدانید خواص روغن بادام تلخ به خاطر وجود ماده ای در آن است که آن را غیر قابل خوراکی و سمی کرده است. سیانید موجود در بادام تلخ دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد خارش و ضد باکتری است که بنا به طرز استفاده روغن بادام تلخ برای پوست، مو و دیگر موارد بالا بسیار مفید می شود.

1. روغن بادام تلخ برای شوره سر

نخستین مزیت استفاده از روغن بادام برای موها آن است که از شر شوره سر خلاص می شوی! روغن بادام تلخ حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و مهم تر از همه، ترکیبات ضدالتهابی است که از فعالیت باکتری ها و قارچ ها روی پوست سر جلوگیری می کنند. این باکتری ها مسئول ایجاد چربی روی موها هستند؛ در نتیجه، با استفاده از روغن بادام تلخ، به طور کامل شوره سر خود را درمان خواهی کرد!

۲. روغن بادام تلخ برای رشد موی سر

فایده دوم استفاده از روغن بادام تلخ برای موها، افزایش رشد موها است. اگر می خواهی رشد موهایت افزایش پیدا کند، باید دست کم یک بار در ماه، از روغن بادام تلخ استفاده کنی.

این روغن سرشار از مواد مغذی برای فولیکول های مو است و از آن مهم تر، از پوست سر در برابر از اشعه های خطرناک UV و همچنین، آلاینده های خطرناک محیط که فولیکول های مو را مسدود می کنند و باعث ریزش موها می شوند، محافظت می کند.

با استفاده از روغن بادام تلخ به صورت هفتگی، نه تنها به رشد موهای خود سرعت می دهی، بلکه موهایی ضخیم و سالم هم خواهی داشت.

۳. روغن بادام تلخ برای سلامت موها

فایده سوم این است که روغن بادام تلخ از مسدود شدن فولیکول های مو جلوگیری می کند. این ماده غنی از ترکیبات ضدالتهابی و آنتی اکسیدان هاست که به باز شدن فولیکول های مو کمک می کنند. این مسئله باعث می شود نه تنها رشد موها افزایش و ریزش موها کاهش یابد، بلکه ضخامت موها نیز بیشتر شود. با استفاده از روغن بادام برای موها به سرعت شاهد رشد موهایی ضخیم تر و سالم تر خواهی بود!

۴. روغن بادام تلخ برای درخشش موها

و اما فایده چهارم! روغن بادام تلخ به موها ظاهری فوق العاده درخشان می بخشد. در واقع، به دلیل وجود برخی از اسیدهای چرب بسیار ضروری، از جمله امگا ۹ در روغن بادام تلخ، پس از استفاده از آن، موها برق و بوی فوق العاده ای می گیرند


روغن زیتون:

۱. رشد مو را تحریک می‌کند

بسیاری از افراد از این موهایتان کم رشد می کند و به اصطلاح دیر بلند می شود شکایت دارند. برای حل این مشکل اگر شما بتوانید مواد مغذی لازم را به ریشه موهایتان برسانید خواهید دید که رشد موها چه سرعتی می گیرد. ماساژ پوست سر با روغن زیتون برای تغذیه آن بسیار مفید است و ریز مغذی‌های لازم را به موها‌ و پوست می‌رساند. برای اینکه رشد موهایتان تحریک شود می توانید از یک ماسک خانگی هم بهره ببرید به این صورت که ابتدا ۲ زرده تخم‌مرغ را آماده کنید و سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را خوب با آن مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست‌تان بمالید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.در نهایت، آن را با آب سرد و شامپو به طور معمول شستشو دهید

۲. ریزش مو را کنترل می‌کند

آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون می‌تواند مانع از ریزش مو شود و این از بهترین خواص روغن زیتون برای مو سر است. همچنین، روغن زیتون میتواند موهای شما را به خوبی تغذیه کند. امروزه روغن زیتون در همه فروشگاه‌ها موجود و به راحتی قابل دسترس است.

برای کنترل مشکل ریزش مو، فقط به روغن زیتون و عسل نیاز دارید. شما می‌توانید دو قاشق چای خوری عسل و دو قاشق چایخوری روغن را داخل یک کاسه‌ی بزرگ بریزید. سپس، این ترکیب را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید و یک خمیر آماده کنید. می‌توانید خمیر را بر روی پوست و موی‌تان بمالید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بماند. فقط یک بار در هفته و به مدت دو ماه این روش درمانی را تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.
۳: شوره سر را درمان می‌کند

دیدن دانه های سفید و ریز پشت لباس و یقه لباس خیلی ناراحت کننده و تا حدی چندش آور است. برای درمان شوره موهایتان کمی روغن زیتون بکر را گرم کنید. سپس این روغن را روی پوست‌تان ماساژ دهید. سرتان را با یک حوله گرم بپیچید و حدود ۵۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت، شامپو بزنید و از نرم‌کننده روی موهای‌تان استفاده کنید. این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید تا شوره سرتان از بین برود. حالا حتما به ما حق می دهید که بگوییم این از بهترین خواص روغن زیتون برای مو سر است.

۴. موخوره را درمان می‌کند

روغن زیتون موخوره موهایتان را هم درمان میکند و این نگرانی از دو پاره شدن تارهای عزیز موهایتان را برطرف میکند. کافی است ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و سپس آن را روی مو و پوست سر استعمال کنید. سپس، به آرامی سرتان را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. حالا، با استفاده از یک حوله گرم، سرتان را بپوشانید و اجازه بدهید به مدت نیم ساعت یا یک شب تا صبح بماند. پس از آن، موها را مثل همیشه شامپو کنید و نرم‌کننده بزنید. این روش درمانی را ۱ یا ۲ بار در هفته دنبال کنید.

روغن زیتون برای مو ۵: خارش کف سر را برطرف میکند

در فصول گرم سال خارش کف سر بسیار زیاد می شود تا جایی که طاقت شما به سر می آید و دلتان می خواهد تمام موهایتان را بتراشید و دور بریزید. اما قبل از اینکه عصبانیت حاصل از خارش کف سر بر شما غلبه کند از کمک روغن زیتون هم بهره ببرید. برای رفع خارش کف سر فقط به روغن زیتون و آب پیاز نیاز دارید. در ابتدا، پیاز را رنده کنید. سپس آب آن را بگیرید. این آب را با روغن زیتون رقیق کنید. از این مخلوط برای ماساژ پوست سر استفاده کنید. اجازه دهید ترکیب به مدت ۳۰ دقیقه بماند. در نهایت، موها را مثل همیشه شامپو کنید. این درمان را دو یا سه بار در هفته انجام دهید. این روش درمانی را هر هفته انجام بدهید تا زمانی که مشکل‌تان بهبود یابد.

۶. رطوبت را به موها بر می گرداند

برخی از روغن‌های طبیعی مثل زیتون میتوانند در بازگرداندن رطوبت موهای شما مفید باشند. بریا بهره مندی از اینخاصیت روغن زیتون باید روغن را حرارت داده طوری که بیش از اندازه داغ نشود و فقط تقریبا تا ۴۰ درجه سانتی گراد گرم شود. آن را روی پوست سر قرار داده، سر خود را با یک کلاه حمام به مدت یک ساعت بپوشانید و سپس آن را با آب شستشو دهید.

مطلب مرتبط: روغن برای مو: ۱۱ بهترین روغن برای تقویت و رشد انواع موها

۷. از خواص روغن زیتون برای مو سر از بین بردن شپش است

خیلی ساده قبل از خواب، مقداری روغن زیتون را روی پوست و موی‌تان بمالید. سپس، با استفاده از یک حوله‌ی نرم، سرتان را بپوشانید و اجازه بدهید شب تا صبح بماند. پس از آن، صبح موهای‌تان را شانه کنید تا شپش‌ها از سرتان خارج شوند. در نهایت، موهای‌تان را با شامپو همیشگی‌تان شستشو دهید.

۸. نرم کننده طبیعی موی سر است

شما می‌توانید روغن زیتون را به عنوان نرم‌کننده طبیعی موی سر استفاده کنید. کافی است فقط مقدار کمی از آن را روی نوک انگشتان‌تان بزنید و آن را روی موهای‌تان بمالید، بیش‌تر آن را روی نوک موها بزنید. بعد از یک دقیقه موها را خوب بشویید. این روغن باعث می‌شود موهای‌تان بدون چرب شدن هیدراته شوند. همچنین می توانید با کمک روغن زیتون یک نرم کننده خانگی هم تهیه کنید. برای تهیه این نرم‌کننده خانگی، به ۱ موز له‌شده، ۲  تا ۳ قاشق غذاخوری عسل و یک مقدار مساوی روغن زیتون (مقدار مواد تشکیل دهنده بستگی به طول موهای شما دارد) نیاز دارید. تمام ترکیبات را در مخلوط کن بریزید تا خمیری شکل شود.

این ترکیب را بر روی موهای‌تان بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بماند تا خشک شود. سپس با استفاده از یک شامپوی ملایم موهای‌تان را بشویید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید تا موهایی صاف و ابریشمی به دست بیاورید.

۹. درمان عالی برای طاسی سر است

همانقدر که روغن زیتون برای مو افراد مودار خاصیت دارد برای بی مویی افراد کچل هم خاصیت دارد!!! خب هرچقدر هم که این ضرب المثل رایج باشد که افراد طاس یا کچل جذاب هستند باز همه آدم ها دلشان می خواهد سرشان پر از مو باشد! برای همین هم کلینیک های بسیار زیاد پیوند مو مثل قارچ رشد کرده اند. اگر می خواهید از طاسی و کچلی دور شوید و نشانه های هشدار دهنده کچل شده رادر سرتان می بینید همین امروز یک شیشه روغن زیتون بکر تهیه کنید و کمی روغن زیتون را دو بار در روز روی پوست سرتان ماساژ بدهید. خواهید دید که بعداز یک مدت نشانه های طاسی متوقف می شوند و موهایتان به زندگی عادی برمی گردند.

۱۰. ترمیم کننده موهای آسیب دیده است

روغن زیتون کوتیکول را مرطوب می‌کند، و همین کمک می‌کند که موهای آسیب‌دیده به خوبی ترمیم شوند. این روغن همچنین می‌تواند از موها در برابر آسیب بیش‌تر محافظت کند. برای بهره مندی از این خاصیت منحصر به فرد روغن زیتون می توانید یک ترمیم کننده مناسب برای هر نوع مویی هم در منزل تهیه کنید که از ترکیب موز و آووکادو و روغن زیتون به دست می آید. این ترکیب نه تنها موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند بلکه بر مقاوت و پرپشتی آن‌ها نیز می‌افزاید.


روغن فندق:
برای رنگ کردن مو مفید است

روغن فندق برای رنگ کردن مو و برای کسانی که عاشق رنگ کردن مو هستند بسیار مفید است. فندق حاوی قدرت زنگ کنندگی طبیعی است، و به همین دلیل، از آن به عنوان عنصری طبیعی در محصولات رنگ مو استفاده می شود. فندق نه تنها رنگ قهوه ای شادی به موهای مان می دهد بلکه دوام رنگ فعلی را نیز تضمین می کند. این آجیل به موهای ما حالت می دهد، آن را سالم نگه می دارد و در عین حال از آن در برابر اثرات ترکیب های شیمیایی موجود در محصولات رنگ مو مواظبت می کند.

۱۶. استحکام و قدرت مو را افزایش می دهد

فندق برای بهبود قدرت و استحکام مو بسیار مفید است. برای بهره بردن از این جنبه ی آن کمی روغن فندق را به طور کامل روی پوست و موی سرتان ماساژ بدهید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را بشویید. این کار قدرت و استحکام موها را افزایش می دهد و همچنین به رفع مشکل ریزش مو کمک می کند.

۱۷. مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده

فندق نه تنها برای رهایی پوست از خشکی و شوره مفید است بلکه به همان اندازه نیز برای درمان موهای خشک و آسیب دیده کمک کننده است. به منظور انجام این درمان دو عدد تخم مرغ را خوب بزنید و دو قاشق غذاخوری فندق حسابی پودر شده به آن بیفزایید و آن را خوب هم بزنید. این مخلوط را روی پوست سر و موی خشک تان بمالید، و بعد آن را با آب ولرم و یک شامپوی خوب پس از ۲۰ دقیقه بشویید. این کار به رفع خشکی پوست سر کمک می کند و همچنین مشکل خشکی و آسیب دیدگی موها را بر طرف می کند. چون پوست سر خشک دلیل اصلی بسیاری از مشکلات مختلف مو است مانند ریزش مو، شوره، خارش پوست سر و …. بنابراین با رفع خشکی پوست سر و آسیب پذیری موها، روغن فندق خطر مربوط به این مشکلات را نیز کاهش خواهد داد.

۱۸. درمان مو خوره

فندق برای رفع موخوره بسیار موثر است و به منظور بهره بردن از این فایده ی آن باید چند قطره روغن فندق را روی قسمتی از موهای تان که دچار مو خوره است ماساژ بدهید. این کار نه تنها موخوره را برطرف خواهد کرد بلکه موهایمان را نیز سالم و درخشان می سازد.

۱۹. مو و پوست سر را تغذیه می کند

فندق منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها، و … است و وجود این ترکیب ها آن را به راه حلی بسیار مفید برای تغذیه ی صحیح مو تبدیل می کند. ماساژ دادن منظم موها و پوست سرمان با روغن فندق تغذیه ی آن ها را فراهم می آورد و وقتی مو و پوست سرمان را خوب تغذیه کرد، مشکلات مربوط به مو و پوست سر خود به خود به کمترین حد می رسند.

۲۰. افزایش قدرت رشد مو

پروتئین ها و مواد معدنی موجود در فندق نه تنها برای تامین تغذیه ی درست مو و پوست سر مفید هستند بلکه به حفظ قدرت رشد صحیح موها کمک می کنند، و آن ها را مستحکم و براق نگه می دارند و رشد عادی و سالم آن ّها را تضمین می کنند.

۲۱. بهبود روند پر پشت شدن موها

ماساژ منظم موها و پوست سرمان نه تنها منبع تغذیه ای برای موها و پوست سر به شمار می رود بلکه بر پر پشتی و ضخامت موهانیز می افزاید.

۲۲. حفظ درخشندگی مو

استفاده ی منظم از روغن فندق به تغذیه و حفظ رطوبت موها کمک می کند و علاوه بر آن برای بهبود درخشندگی موها نیز مفید و موثر است.


روغن بنفشه:


روغن بنفشه جزء روغن های اساسی و حاوی 77 درصد چربی های اشباع نشده است. از این روغن در درمان بسیاری از بیماری ها و نیز در تولید محصولات آرایشی نظیر عطر و کرم های رفع مشکلات پوست و مو استفاده می شود.

برخی از موارد استفاده از روغن بنفشه به شرح ذیل است:

درمان شوره سر

کمک به رشد طولی موها

لطافت و نیز تراکم یافتن مو

درمان شکنندگی مو

تغذیه و تقویت مو


روغن سیاه دانه :

تاثیر روغن سیاهدانه بر جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو دلایل متعددی دارد که عمدتا به دلایل التهابی می باشد.

ضد التهاب

روغن سیاهدانه به عنوان یک ضد التهاب قوی عمل می کند.

به طوری که بسیاری از ترکیبات موجود در این روغن می توانند به کنترل انواع عفونت از جمله عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی کمک کنند. این روغن حتی برای کنترل شپش سر نیز مفید است.

تاثیر روغن سیاهدانه بر جلوگیری از سفید شدن مو

سفید شدن موها علل زیادی دارد، اما این مشکل به هر علتی که بروز کند، برای بسیاری غیر قابل تحمل است. استفاده از روغن سیاهدانه می تواند سلول هایی که مسئول تولید رنگدانه های مو هستند را بهبود بخشد و از این طریق روند پیر شدن موها را معکوس می کند. مطالعات نشان داده است، کسانی که از این روغن به صورت روزانه استفاده کرده اند، بخشی از موهایشان ابتدا به خاکستری و سپس به رنگ طبیعی تغییر رنگ داده است.

رویش مجدد مو با روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه به دلیل سرشار بودن از مواد مغذی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، موجب جریان انرژی دربدن و سوخت و ساز مفید در بدن می شود. علاوه بر خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو، رویش مجدد مو با روغن سیاه دانه بسیار اعجازگونه است. ماساژ سر با این روغن منجر به تقویت پیاز مو و ریشه مو و در کنار آن ممانعت از ریزش مو شده و لطافت و ضخیم شدن مو را به دنبال دارد. رطوبت رسانی به مو و درمان ریزش مو از موارد موثر در خصوصیات روغن سیاه دانه برای رویش مجدد مو می باشد.


ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد