خواص روغن درخت چای

خواص روغن درخت چای
مهم‌ترین خواص روغن درخت چای

مهم‌ترین خواص روغن درخت چای

تقریبا دو یا سه سالی است که ایرانی‌ها نام روغن درخت چای به گوششان خورده و هر روز هم سایت‌ها و منابعی که در آن به فواید روغن درخت چای برای پوست و مو اشاره می‌کنند بیشتر برمی‌خوریم و حتی پزشکان هم آن را توصیه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نارین گل، اما آیا واقعاً روغن درخت چای خواص فوق‌العاده‌ای که برایش ذکر می‌شود را دارد؟ آیا تحقیقات علمی قابل استناد تأثیرگذاری روغن درخت چای برای بهبود جوش‌های صورت به اثبات رسانده است؟ در این متن با استناد به مقالات علمی دارای اعتبار در دنیا مهم‌ترین خواص روغن درخت چای را بررسی خواهیم کرد:

خرید روغن درخت چای

خواص علمی روغن درخت چای برای پوست:

درمان جوش‌های صورت:

طبق تحقیقات علمی یکی از خواص روغن درخت چای و شاید مهم‌ترین تأثیر روغن درخت چای بر پوست صورت درمان جوش‌های صورت است. بر اساس یک تحقیق استرالیایی یک ترکیب حاوی ۵ درصد روغن درخت چای به‌اندازه کرم‌ها و داروهای شیمیایی داروخانه‌ای در درمان آکنه و جوش مؤثر است. روغن درخت چای پتانسیل کاهش میزان باکتری‌های روی پوست را دارد و التهاب را کاهش داده و جوش‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد. روغن درخت چای تا حد زیادی به درمان جوش‌های چرکی و دردناک، درمان جوش زیرپوستی و درمان جوش پیشانی کمک می‌کند؛ اما روغن درخت چای برای اینکه جوش‌های صورت را بهبود بخشد، نحوه مصرف خاصی دارد.

خرید روغن درخت چای

طرز استفاده روغن درخت چای برای جوش:

درست است که روغن درخت چای خواص آنتی باکتریال قوی دارد و با همین خواص به جنگ جوش‌ها می‌رود، اما علت جوش زدن ما فقط باکتری‌ها نیستند. در پوست‌های چرب مستعد جوش میزان اسید لینولئیک پوست پایین است و به همین دلیل سیبوم یا چربی پوست چسبنده می‌شود و منافذ را می‌بندد و باعث ایجاد جوش می‌شود. به همین دلیل ما علاوه بر روغن درخت چای به یک روغن حامل (پرس سرد) مناسب پوست چرب و مستعد آکنه نیاز داریم (مانند روغن هسته انگور) که با میزان بالای اسید لینولئیک داخل خود چربی پوست را به تعادل برساند و از بسته شدن منافذ جلوگیری کنید. علاوه بر این روغن درخت چای یک روغن اسانسی بسیار قوی است که نباید به‌تنهایی به روی پوست استفاده شود زیرا باعث التهاب، قرمزی، خارش، سوزش و حتی خشک و چروک شدن پوست خواهد شد. هر ۱۰ قطره روغن درخت چای را باید با سه قاشق غذاخوری روغن هسته انگور مخلوط کنید و هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی دو تا چهار قطره از این ترکیب بر پوست تمیز ماساژ داده شود. نیازی به شست‌وشو روغن‌ها از روی پوست نیست و تا صبح جذب پوست خواهند شد. پس از استفاده از این ترکیب ۱۰ تا ۱۲ ساعت بعد در نور خورشید قرار نگیرید و صبح روز بعد از یک ضد آفتاب قوی پیش از خروج از منزل استفاده کنید. با استفاده از این ترکیب نه‌تنها جوش‌ها بهبود می‌یابند بلکه با تعادل رساندن چربی و رطوبت پوست شما لطافت و شفافیت نیز به پوستتان برمی‌گردد.

خرید روغن درخت چای

درمان جای جوش و لک جوش:

روغن درخت چای برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ی جای جوش تا حدودی مؤثر است ولی متأسفانه برای درمان فرورفتگی جای جوش و از بین بردن چاله‌های جای جوش تأثیری ندارد زیرا برای بهبود فرورفتگی ناشی از جوش پوست نیاز به ترمیم شدن و بازسازی سلولی دارد که از عهده روغن درخت چای خارج است. کارکرد اصلی روغن درخت چای درمان و بهبود جوش‌ها است ولی به‌طور همزمان می‌تواند لک‌های قهوه‌ای و قرمزی‌های ناشی از جوش را نیز تا حدودی بهبود بخشد اما اگر به دنبال راه‌حلی مؤثرتر بر اساس تحقیقات علمی برای درمان همزمان جای جوش‌ها و بهبود جوش‌ها هستید می‌توانید هر شب دو تا چهار قطره از ترکیب سه قاشق غذاخوری روغن هسته انگور، ۱۰ قطره روغن درخت چای و ۵ قطره روغن لیمو سنگی را بر پوست تمیز و در آخرین مرحله روتین پوستی روی پوست ماساژ داده و تا ۱۲ ساعت بعد در نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و صبح روز آینده پیش از خروج از منزل از ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده نمائید. روغن لیمو به دلیل داشتن میزان بالایی از ویتامین ث به روشن شدن جای جوش‌ها کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند.

خرید روغن درخت چای

خواص علمی روغن درخت چای برای مو:

شوره سر یکی از شایع‌ترین مشکلات مو است. طبق یک تحقیق کلینیکی روی ۱۲۶ نفر روغن درخت چای به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود به رفع شوره سر کمک می‌کند. شرکت‌کنندگان در این تحقیق با استفاده چهارهفته‌ای از ترکیب حاوی ۵% روغن درخت چای تا ۴۱% کاهش شوره را مشاهده کردند. روغن درخت چای علاوه بر اینکه به درمان شوره و خارش سر کمک می‌کند، پوسته‌پوسته شدن کف سر، چربی بیش از حد پوست سر و قرمزی و التهاب کف سر را بهبود می‌بخشد. برای بهبود شوره سر هفته‌ای دو تا سه بار مقداری از ترکیب سه قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و ده قطره روغن درخت چای را بر کف سر ماساژ دهید و بگذارید دو تا سه ساعت روی پوست سر بماند و سپس با شامپوی شست‌وشو دهید.

خرید روغن درخت چای

روغن درخت چای از کجا تهیه کنم؟

در حال حاضر در کشور عزیزمان ایران برای خرید روغن درخت چای اصل منابع بسیار اندک و انگشت‌شماری وجود دارد. روغن درخت چای عطاری‌ها عموماً اصلاً روغن درخت چای نیستند. روغن درخت چای از درختی که بومی استرالیا است به روش تقطیر با بخار آب تهیه می‌شود و امکان تولید آن در ایران در حال حاضر وجود ندارد و بدون اغراق می‌توان گفت روغن‌ها ارائه‌شده در عطاری‌ها روغن درخت چای اصل نبوده و بهتر ریسک خرید روغن درخت چای را از این مراکز نپذیریم. از سوی دیگر ارائه روغن درخت چای در داروخانه‌ها هنوز در ایران صورت نگرفته است. فروشگاه اینترنتی نارین گل تنها ارائه‌دهنده و مرکز فروش روغن درخت چای خالص و اصل از کشور استرالیا می‌باشد و امکان خرید این روغن بی‌نظیر را که یکی از پرمصرف‌ترین روغن‌های اسانسی در دنیا می‌باشد را برای ایرانیان نیز فراهم آورده است.

خرید روغن درخت چای

تشخیص روغن درخت چای اصل:

تشخیص اصالت روغن درخت چای تنها و تنها از یک طریق ممکن است و آن هم تست آزمایشگاهی GC/MS. طی این آزمایش اجزا و ساختارهای مولوکولی روغن درخت چای به تفکیک در اختیار شما قرار داده می‌شود. بهترین روغن درخت چای و روغن درخت چای خالص باید terpinen-۴-ol بین ۲۹ تا ۴۰% باشد که میزان این ساختار مولکولی در روغن درخت چای نارین گل در همین رنج قرارگرفته است. از سوی دیگر روغن درخت چای نارین گل دارای تاییدیه سازمان بهداشت جهانی، سازمان ارگانیک امریکا و برگه certificate of analysis و امنیت کالا نیز می‌باشد که در بخش گواهینامه‌ها در صفحه روغن درخت چای در وب‌سایت نارین گل قابل مشاهده است. توصیه ما این است که در هنگام تهیه روغن درخت چای همیشه تست GC/MS را از فروشنده بخواهید و به‌هیچ‌عنوان بدون این آزمایش از محل عرضه روغن‌ها روغن درخت چای را تهیه نکنید. یک روغن تقلبی که محتویات داخل آن قابل تشخیص نیست نه‌تنها به سلامت پوست شما کمک نخواهد کرد بلکه باعث آسیب‌های پوستی و حتی داخلی هم خواهد شد، زیرا روغن‌ها پس از مصرف روی پوست از طریق گردش خون وارد بدن می‌شوند.

خرید روغن درخت چای

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد